Pædagoger eller social- og sundhedsassistenter til Ahornparken

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger 5 fuldtids kollegaer fordelt på tre teams, med opstart den 1. oktober 2023.
Ahornparken er et botilbud for voksne personer med udviklingshæmning og Autismespektrum forstyrrelser i større eller mindre grad.
Vi er knyttet op på lov om social service § 83-85 og almenboliglovens § 105.
Vi har 29 lejligheder fordelt på tre teams. Vi er 35 medarbejdere. Vi har faste vågne nattevagter.
Der er tale om vekslende arbejdstid i tidsrummet kl. 07.00-23.00. Der arbejdes hver anden weekend samt nogle helligdage.

Organisatorisk hviler vi på et fundament med selvadministration som betyder, at alle medarbejdere påtager sig lederskab for et ansvarsområde i teamet.
Pædagogisk tager vi afsæt i en anerkendende og relations dannende tilgang. Vi anvender elementer fra Autismepædagogik og Neuropædagogik og anvender de metoder i arbejdet som giver mening for den enkelte beboer, dennes forudsætninger / forståelsesverden og udviklingsmål.
Praktisk hjælper vi beboerne med personlig hygiejne, hvis de har behov for det.

Vi tilbyder

  • En arbejdsplads hvor du har stor indflydelse på prioritering af teamets opgavevaretagelse, drift budget, planlægning / udvikling og udførelse af den daglige praksis, med ledelsen på sidelinjen.
  • Et stærkt fagligt fællesskab sammen med Hjemmevejledningen, med inddragelse i forskellige faglige fora f.eks. Velfærdsteknologi, sundhedsfagligt forum, IT, o. Lign.
  • Mulighed for, at deltager på kryds og tværs i organisationen i forskellige faglige og / eller socialt arbejdsrelaterede aktiviteter.
  • MUS eller TUS en gang årligt hvor bl.a. ønsker og behov for efteruddannelse drøftes. Der er generelle uddannelser der vægtes i organisationen - herunder viden om Autisme spektrum forstyrrelser og Neuropædagogik.
  • Ferieture med beboerne.
  • Et lærende, innovativt og trygt arbejdsmiljø med højt til loftet og kort vej fra ide til handling.
  • Med afsæt i vores organisationsform – Selvadministration, ydes der funktionsløn efter et års ansættelse. Derudover aflønnes efteruddannelse indenfor Neuropædagogik, Autisme og Demens med funktionsløn.

Om dig
  • Du har en pædagogisk eller social og sundhedsassistentuddannelse eller anden relevant uddannelse / erfaring.
  • Du har fokus på at arbejde målrettet med afsæt i den enkeltes udviklingspotentiale og ønsker for eget liv. Du kan / interessere dig for at arbejde systematisk med indsatsplaner, hvor mål og delmål er omdrejningspunktet for udviklingsarbejdet i det daglige.
  • Du kan formulere dig i skrift og tale. Vi dokumenterer dagligt i databasesystem Nexus hvilket betyder, at du skal være fortrolig med håndtering af IT på brugerniveau.
  • Du er teamplayer og kan indgå aktivt i faglig sparring med kollegaer.
  • Du ser gensidig fleksibilitet i kollegasamarbejdet som en værdi og er selv fleksibel både i forhold til opgavefordeling og ændring af arbejdstider, når dette er nødvendigt.
  • Du har det godt i et arbejde under selvadministration med rum til i samarbejde med dit team at tilrettelægge teamets arbejdsopgaver.
  • Du er ansvarstagende i forhold til teamets samlede opgaveløsning, og ser det som naturligt at skulle prioritere din tid og opgaver i forhold til hvad helheden kalder på.
  • Du er som person udstyret med et stærkt moralsk kompas som guide i din hverdag når du samarbejder med såvel beboerne, pårørende og kollegaer på stedet.
  • Det er et krav at du har kørekort.

Fælles for teamene gælder det at:
Vi har et særligt fokus på, at beboerne øver deres praktiske og sociale kompetencer. Det betyder at de hvor det er muligt løser opgaver selv eller med verbal guidning fra medarbejderne.
Vi har fokus på den mellemmenneskelige relation, hvad enten det gælder beboeren eller kollegaen. Beboerne er glade for at lave sjov og vi anvender humor i hverdagen som den korte vej ind i den gode dialog.
Beboerne motiveres til at deltage i forskellige aktiviteter ud af huset og især i weekenderne er der mulighed for at planlægge forskellige oplevelser sammen.

Team A siger om sig selv
I teamet bor der 3 kvinder og 6 mænd.
For de fleste beboeres vedkommende gælder det, at der sikres tryghed og trivsel ved en struktureret pædagogik, en dagligdag bygget op omkring faste aftaler, rutiner, forudsigelighed og gentagelser.
Der kan forekomme uhensigtsmæssige reaktioner hos beboere eks. vis højtråben, smækken med døren, hvis der er uklarhed omkring hvad der skal ske eller hvis strukturen ikke følges.
Beboerne støttes i den personlige hygiejne, men varetager de fleste opgaver egenhændigt.
Der er i teamet særligt fokus på et tillidsfuldt og stærkt makkerskab, som er alt afgørende i pressede situationer.

Team B siger om sig selv
I teamet bor der 2 kvinder og 7 mænd.
Vi understøtter at beboerne bevarer deres kompetencer. Der er beboere der fordrer praktisk hjælp i forbindelse med personlig hygiejne.
Vi har et særligt fokus på beboernes livskvalitet, tryghed og livsnydelse. Der arbejdes aktivt med at beboerne trods deres fysiske begrænsninger, tilbydes et indholdsrigt liv på egne præmisser og at de bevarer deres kompetencer så de kan bibeholde et aktivt liv.

Team C siger om sig selv
I teamet bor der 3 kvinder og 8 mænd.
Vi arbejder struktureret med fokus på det enkeltes særlige behov og ønsker. Beboerne motiveres til at bruge hinanden, hvis der er noget de kan hjælpe andre bofæller med. Vi har fokus på fællesskabet og de traditioner der er i teamet.
Der arbejdes aktivt med medindflydelse, selvbestemmelse og der er en del pårørendesamarbejde. De fleste af beboerne kan indgå i fælles ture og aktiviteter, hvilket vi dyrker i det omfang det er muligt.

Ledelse
Områdeledelsen består af to personer som arbejder ud fra værdierne i teamledelse. Områdeleder Kirsten Poulsen og teamleder Jette Bendtsen, er samtidig i fællesskab ledelse for Hjemmevejledningen.

Yderligere oplysninger
Er du blevet nysgerrig og ønsker at høre om stillingerne, er du velkommen til at kontakte os på telefon 72 49 67 22 eller 72 49 67 23.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles med afsæt i gældende overenskomst.
Straffeattest indhentes.

Tiltrædelse pr. 1. oktober 2023.

Ansøgningsfrist og samtaler
Ved ansøgning så skriv hvis du søger et af de tre teams.
Ansøgningsfrist d. 20. august 2023.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 35 og uge 36.

Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum en reference.

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gribskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Gribskov Kommune, Skovgårdsvej 38, 3200 Helsinge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2079&ERId=83940

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5885373

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet